מערך מס' 2: חינוך
פעולה מס' 1: זכות או חובה לחנך?
- תנועת הצופים תפעל למען פיתוחו של הפרט, תחנך לאהבת האדם ותפעל למען חברה שבה האדם במרכז.
- תנועת הצופים תעודד את הפרט לקחת חלק מרכזי בעיצוב עולמו הערכי, האישי והחברתי כמו גם אחריות על בחירותיו ומעשיו.
מטרות
- החניך יבין את משמעות הכוח שיש למחנך.
- החניך יכיר וידון על כוחו של חינוך ובהשפעה והמשמעות שנגזרת מכך.
- החניך יעסוק בשאלה "זכות או חובה לחנך?"
רשמ"צ
|
תזמון
|
מתודה
|
שלב
|
10 דק'
|
חנת"ר
| ||
#בריסטול A4 לכל חניך
#עט לכל חניך
#בריסטול מנייר עיתון
#סרט הדבקה
|
15 דק'
|
כל חניך מקבל דף קשיח (=בריסטול A4) ועט וצריך לצייר את קווי המתאר של היד שלו. המדריכים יבקשו מכל חניך לחשוב על אדם משמעותי בחייו (אולי אחד ההורים, אולי מורה בבית ספר, אולי מדריך מהעבר בצופים...) או בקיצור - מורה דרך שלו.
כל חניך יכתוב בדף תכונות מרכזיות \ מאפיינים של אותה אישיות (לדוגמה: סמכותי, אחראי, מעניין, אכפתי, מקשיב, כריזמטי, שקול ומחושב, חם ואוהב...).
המדריכים יבקשו מהחניכים לספר מה הם כתבו - וכל אחד יוכל לשתף. המדריכים יכתבו על בריסטול שיתלה על הקיר תכונות חשובות ל"מחנך אידיאלי".
|
1. המחנך האידיאלי
|
2. כוחו של חינוך
| |||
10 דק'
|
המדריכים יכריזו על נושא מסויים ויבקשו חניכים מתנדבים שיציגו את הנושא. המדריכים יבחרו חניך אחד שביקש להשתתף במשימה, ואחד שלא ביקש ולא רצה. המטרה היא להראות את השוני בין אדם עם מוטיבציה ולבין אדם בלי מוטיבציה. בסוף הפעולה, נסביר שמטרת השלב הייתה להמחיש את החשיבות של הרצון לחנך.
נושאים:
|
3. זכות או חובה לחנך?
| |
אופצייה: #3שולחנות
#5 גלימות
#פטיש
|
20 דק'
|
החניכים יתחלקו ל3 קבוצות: 5 חניכים שופטים, והשאר - סנגורים (מגינים על העמדה של יואב) וקטגורים (נגד המעשה של יואב). עתה נקריא לחניכים את הקטע. כל קבוצה תקבל כמה דק' להכין טיעונים משכנעים, ואז הם יערכו משפט.
*אופצייה: להשקיע באמת בשלב הזה כי הוא 20 דק' ולהכין בית משפט באולם. אפשר להכין לשופטים גלימות, לפתוח שולחן לצד של הסנגורים ושולחן לקטגורים ושולחן לשופטים, להביא פטיש ועוד רעיונות יצירתיים יבואו לנו...
|
4. השפעת המחנך: משפט "יואב המדריך"
|
מחסן
|
לקנות
|
להכין
|
להביא
|
צוות טכני (לתאם מראש)
|
בריסטול A4 לכל חניך
| ||||
עט לכל חניך
| ||||
נייר עיתון גדול
| ||||
צלוטייפ
| ||||
3 שולחנות
| ||||
פטיש
| ||||
5 גלימות
|
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה