מערך מס' 1: תנועה
פעולה מס' 4: למה אני בצופים?
מטרות:
החניך יקבל מוטיבציה להמשיך להתמיד בצופים.
החניך יבין את מהות הצופים בחייו.
החניך יקבל מוטיבציה להמשיך להתמיד בצופים.
החניך יבין את מהות הצופים בחייו.
סיפור מסגרת:
הצוות- חייזרים שהגיעו מכוכב "ערך" על מנת לגרום לחניכי להבין מה בכלל הם עושים בצופים.
אנחנו אוכלים- דברים ששכחו שהם לא מובנים מאליהם. (כמו יחי הגומלין בין הדבורה לפרח- כך אנחנו ובני אנוש).
הרגשנו בחושים שלנו שחברי הקורס לא יודעים למה הם בצופים- והיינו רעבים אז קפצנו לכוכב ארץ בשביל לאכול את אי הוודאות שלהם.
אנחנו אוכלים- דברים ששכחו שהם לא מובנים מאליהם. (כמו יחי הגומלין בין הדבורה לפרח- כך אנחנו ובני אנוש).
הרגשנו בחושים שלנו שחברי הקורס לא יודעים למה הם בצופים- והיינו רעבים אז קפצנו לכוכב ארץ בשביל לאכול את אי הוודאות שלהם.
(נהיה מחופשים לחייזרים)
הפעולה בנויה כך שהשלבים מתארים את הדברים המרכזיים שמושכים אותנו לצופים או שאנחנו מקבלים מהיותנו בצופים.
שלב
|
מתודה
|
תזמון
|
רשמ"צ
|
חנת"ר
|
10 דקות
| ||
עניבות
|
חילוק עניבות- יהיו נרות בחדר וכל אחד נכנס בתורו ומקבל את העניבה עם לחיצת יד צופית.
|
20 דקות
|
נרות.
|
הצגת הנושא- סיפור המסגרת
|
נספר לחניכים למה באנו בכלל.
|
5 דקות
| |
צבעים
הבנת התפיסה הערכית
|
שני חניכים ישבנו גב אל גב אחד יקבל ציור, הוא יצטרך לתאר בצורה הטובה ביותר לחברו מאחוריו את הציור. זה שיושב עם גבו ינסה לצייר את המתואר לו או רק לדמיין. ראה נספחים
|
10 דקות.
| |
לסמוך אחד על השני-
חברים
|
החניכים יתחלקו לזוגות אחד יעצום עניים והשני יעשה לו סיור בשבט. כך יצטרכו לסמוך אחד על השני והחברות תתבטא.
|
10 דקות
| |
שיתוף פעולה
|
כל חניך יקבל כמה אביזרים כל חניך משחק בתחרות בשביל עצמו האביזרים שיש הם (שלוש כוסות בשביל פרמידה,חבלים,אבנים,מכחולים,מזלגות)כל חניך יצטרך לבצע משימה בעזרת האביזרים שלו והוא יכול לבקש עזרה מחבריו לקבוצה מהאביזרים שלו ככה שאף אחד לא יוכל לבצע תמשימה בעזרת האביזרים שלו בלב רק בעזרת חבריו ולבסוף הם יראו שאם הם עוזרים לחבריהם כולם יצליחו ואם הם לא יעזרו אף אחד לא יצליח במשימה ברגע שחניך מביא את החפץ שלו אסור לו לקחת אותו בחזרה. (win-win situation)
ראה נספחים.
| ||
אחריות אישית וקולקטיבית
|
החניכים ישבו במעגל וניצן להם נושא שהם לא עשו בו את המקסימום (אפילו המצאה) המטרה תהיה להעביר את האחריות אחד לשני ולהתנער לקחת את האחריות על עצמך.
|
10 דקות
| |
דיון
|
נקודות לדיון:
|
15 דקות
|
שלב צבעים-
הסבר על גלגל הצבעים והקשר בין זה לבין תפיסת הצופים כמובן מאליו.
צבע ואור
אפשר לומר למעשה שצבע הוא בעצם עניין של אור. בלעדי אור אין צבע. אם כן, מה זה אומר? איך זה עובד בדיוק, איך אנחנו רואים צבעים? ראשית כל, אור לבן מכיל את כל טווח הצבעים הנראה לעין. המשמעות של זה היא ששילוב של כל הצבעים ביחד בעוצמה שווה, יוצרים צבע לבן. אור השמש למשל, הוא אור לבן. אנו יכולים להיווכח כי הוא מורכב מכל צבעי הקשת, כאשר אור השמש מפורק.
שים לב כיצד אור וצבע עובדים:
שים לב כיצד אור וצבע עובדים:
-האור הלבן מהשמש מגיע לעצם.
-כל הצבעים נבלעים בעצם, למעט הצבע האדום.
-אדום הוא הצבע שאנו רואים.
-כל הצבעים נבלעים בעצם, למעט הצבע האדום.
-אדום הוא הצבע שאנו רואים.
שיתוף פעולה-
משימות-
1.אחד יהיה צריך להכין פרמידה מכוסות
2.אחד יהיה צריך להכין טלפון משתי כוסות וחבל
3.חניך יצטרך להכין חבל שבסופו קשורה אבן שיצטרך להגיע לנק מסוימת
4.חניך יצטרך לקלוע 3 אבנים לתוך כוס
5.חניך יצטרך לקשור חבל סביב הישבן שאליו קשור מזלג ולהכניס לתוך כוס
6.חניך יצטרך להכניס מזלג לפה ולתפוס מלפפון
7.חניך יצטרך לאכול מלפפון עם ידיים קשורות בחבל
8.חניך יצטרך לקשור כוס עם מים ושלא ישפכו המים
9.חניך יצטרך לשתות שלוש כוסות מים ברצף
10.חניך יצטרך לאכול מלפפון אחרי שהוא טבל אותו במים
11.לקלוע לתוך כוס מים אבן
12.לקשור חבל למזלג ולזרוק את המזלג שיתקע
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה