מערך מס' 2: חינוך
פעולה מס' 3: מנהיגות
- תנועת הצופים תעודד את הפרט לקחת חלק מרכזי בעיצוב עולמו הערכי, האישי והחברתי כמו גם אחריות על בחירותיו ומעשיו.
- תטפח חיים קבוצתיים בחברה.
מטרות
- החניך יבין את חשיבותה של המנהיגות.
- החניך יפתח יכולות מנהיגות.
- החניך ירצה להפוך למנהיג חיובי בתוך הקורס.רשמ"צתזמוןמתודהשלב10 דק'חנת"ר#2 ג'ריקנים#30 חבלים#10 כוסות חד"פ#גיר20 דק'2 קבוצות מתחרות ב"משחק הג'ריקן": כל קבוצה מקבלת ג'ריקן עם מים, חבלים וכוסות חד"פ (יש עיגול עם גיר על הרצפה שאסור להכנס אליו). המטרה היא להיות הקבוצה הראשונה שממלאת כמה שיותר כוסות מתוך 5 כוסות.קבוצה 1 בעלת מגבלה: כל אחד בקבוצה מותר לו רק לעשות מה שאומרים לו ואסור לו לחלק פקודות ולהגיד מה עושים.*הערה: נספר לחניכים את המגבלות שלהם בנפרד כך שלא ידעו מה המגבלה של כל אחד מהם (למרות שזו אותה המגבלה).קבוצה 2: יהיו כמה אחראים (לא להכנס למעגל, לכוון את החבלים, לדאוג שכולם יהיו מרוכזים וקשובים להוראות), כל השאר יהיו מהסוג של הקבוצה ה1 (רק ממלאים הוראות).1. חשיבות המנהיגות#דפים#לורד15 דק'לשלב הזה יש 2 חלקים: דיון ראשון, למידת כלים לדיון, יישום בדיון שני.1. דיון: 5 דק’ להחליט יחד מהן 3 התכונות האידאליות לשכבגיסט.2. למידת כלים לדיון: (בדפים יהיה כתוב את הכלים: -תרבות דיון (כל אחד מדבר בתורו), -מישהו שיפתח את הדיון (שיוביל לנק' מסויימת), -אנשים שייתחסו לדברים שנאמרו על מנת ליצור דו שיח (כך שלא יווצר מצב שבו כל אחד זורק משהו לאוויר), -לשמוע דעות הפוכות,- להציע לאנשים שלא דיברו לשמוע את הדעה שלהם לגבי הנושא. -בסוף הדיון במקרה של חילוקי דעות (משהו שיקרה לרוב) לעשות הצבעה לגבי הנושא המדובר (במקרה הזה- שלושת התכונות).3. דיון שני: 5 דק' לקבל החלטה קבוצתית בנושא - 3 מאפיינים של קורס מוצלח.2. מנהיגות בדיון10 דק'לספר את הסיפור על שבט בירושלים שהקורס שלו עשה יום צופה בסימן ניצולי שואה, והם אספו מאות בקבוקים על מנת לאסוף כסף להסעות של הניצולים ליום צופה. וביום צופה עשו שם טקס לכבודם. זה היה מאוד מרגש וזה היה ביוזמתם במלאה של הקורס.לדבר על היום צופה שהולך להיות בינואר, ולהסביר שזה הפרויקט שלהם ואת החשיבות שלו.3. חשיבות המנהיגות בקורס#ססל#מסקנייפ#תמונה של כל חניך#4 דפי A410 דק'יהיה ציר X וציר Y.ציר X: דואג שהחבר'ה יגיעו לפעולות\ סמינר.Y: משתף פעולה בכל הפעולות.כל חניך מקבל תמונה של עצמו ועליו למקם אותה לפי הקריטריונים של ציר X ו-Y.*המסר: להשתתף בעצמכם ולהיות אחראים על עצמכם זה יפה וחשוב, אבל אם אתם רוצים להיות קורס מוצלח אתם צריכים לקחת אחריות אחד על השני ו"להתרומם גם בציר Y".4. ציר#שאלון לכל חניך#עט לכל חניך10 דק'שאלון סטייל ראש1 (ראה נספח)פרופיל אישי10 דק'נק' לדיון:
- שיחת שכבה
- שנה הבאה - בלי מדריכים
- הצבת יעדים: עמידה מסודרת במפקדים
- עד כמה עכשיו כל אחד מודע לעצמו בנוגע למצבו הנוכחי בקורס (עד כמה אני משפיע, מנהיג, מוביל).
- ניתן להם לדבר על מנהיגות חיובית ושלילית.
- ניתן להם לדבר על חשיבותה של המנהיגות בקורס.
- נדבר איתם על מה שהולך להיות מעכשיו מבחינתנו. (לא נסדר אותם יותר במפקד- אחריות שלהם, פחות נתערב ונוביל את הדיונים בסוף כל פעולה, פחות נדחוף אנשים לדבר...)
נסביר להם שאנחנו צריכים להגיע למצב, שבסוף השנה הם אלו שידאגו להכל, למעשה הם יהפכו לשכבה. (בד' הכל סבב סביב המדריך והוא המוביל, בסוף הקורס הכל סובב סביבם, הם המובילים. המטרה היא לאט לאט להגיע ליעד הזה.דיון
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה