מערך מס' 2: חינוך
פעולה מס' 4: פעולת משמעת
מטרות:
- החניך ידון בחשיבות הגבולות לחניך.
- החניך יבין שגבולות ברורים הם הקרקע לעשייה חינוכית פורייה.
- החניך יבין את ההבדל בין סוגי המשמעת (לדוגמה: משמעת בתוך קבוצה, אישית, בתוך מסגרת משפחה, בקורס).
שלב
|
מתודה
|
מטרה
|
תזמון
|
רשמ"צ
|
חנת"ר
|
10 דק'
| |||
1. המשחק:
|
לפני המשחק עצמו, ניתן להם רשימה של ערכים שהם יבחרו כל אחד לעצמו ערך שהוא הכי התחבר אליו, ומי שרוצה יגיד למה.
הערכים הם: לא לשקר. לא לדרוך על אחרים כדי לקדם את עצמך. ודבקות במטרה.
המטרה היא להתקדם כמה שיותר. יש עיגולים על הרצפה ורק עליהם מותר לעמוד. אפשר להתקדם בין עיגול לעיגול רק בעזרת סנדה. צריך להתחלק בין כולם ב2 סנדות.
|
10 דק' (לקטע של בחירת הערכים)
|
#גיר
#2 סנדות
| |
2. המטרה לא מקדשת את האמצעים: לא לדרוך על אחרים
|
אתה יכול לקדם את עצמך, להידחף בין כולם, להיות הראשון, וככה גם להגיע ראשון וככה יהיה לך יותר קל להגיע. נאמר להם שהמטרה היא להגיע ראשונים (כל אחד לעצמו)
| |||
3. דבקות במטרה: לא להכנע, לא לוותר
|
מותר לחניך לפרוש מהמשחק אם הוא רואה שהוא לא מצליח להתקדם.
| |||
4. דובר אמת
|
כדי לקבל את הסנדה צריך לענות על שאלה (ראה נספח א) תשובה חיובית. בכל שלב ניתן לפרוש ולשבת בצד.
|
סה"כ כל השלב 20 דק' (כולל את שלב 2 3 4)
| ||
5. עמידה בזמנים
|
מרוץ שליחים:
מחולקים ל4, זוהי תחרות בין כל הקבוצות (קבוצות של 4).
המטרה של כל קבוצה היא להכין כוס פטל ב28 שניות. (לכל רץ 7 שניות לבצע את המטרה שלו ולהעביר לאחר).
הרץ הראשון, לרוץ לקחת כוס ולהביא אותה לרץ לרץ השני (הכוס תהיה רחוקה ובתוך חבילה. הוא יצטרך להוציא את הכוס מהניילון). הרץ השני יצטרך לשפוך תרכיז ולהביא את זה לרץ השלישי. השלישי צריך למלא את הכוס במים. והרביעי צריך לשתות את הפטל.
הקבוצה שעושה זאת ראשונה היא המנצחת.
יהיו להם 3 הזדמניות לעשות את זה (כי זה מעט זמן וזה קשה). הקטע הוא שכל פעם המרחקים יגדלו (וזה יהיה קשה יותר להספיק), אז הם יצטרכו להתאמץ יותר.
|
10 דק'
| ||
6. דיון
|
*סיכום השלבים.
*דיבור על החשיבות של משמעת.
*המשמעת היא המסגרת שמחזיקה לנו את החיים למעשה.
*הדימוי של הבניין, לשחק בגג עם או בלי גדר- מה יותר כיף?
*סגירת מערך חינוך: זכות\חובה לחנך, חדשנות-מסורת, מנהיגות, משמעת.
|
10 דק'
|
נספח א
שאלות של כן ולא:
- האם אתה אוהב לקום בבוקר?
- האם אתה חושב שאתה חבר טוב?
- האם אתה מסתדר עם האחים שלך?
- האם אתה חושב שאתה ילד\ ילדה רציני\ת?
פעולה ממש טובה תודה!
השבמחק